Communicatie, Marketing

Drie e-mailtrends en hoe ze te gebruiken

e-mail marketingOf je nu een e-mailmarketeer bent of ‘gewoon’ een boodschap wil overbrengen: e-mail is ook in 2016 nog een van de belangrijkste manieren om dit te doen. Dachten we even dat de elektronische brief wel volledig weggevaagd zou worden door sociale media, WhatsApp of andere geweldige, snelle nieuwe media, niets is minder waar. E-mail is here to stay. Maar doe het wel goed: want je hebt maar één kans.

E-mail wordt sneller, slimmer, persoonlijker en slimmer. Een nieuwsbrief stuur je naar je klanten, leads en prospects. Maar misschien niet meer naar allemaal dezelfde. Je kan in veel systemen verschillende lijsten maken – ontvangers bij wie je andere content in de digitale brievenbus laat vallen.

Verstuur je e-mails als marketingtool? Zorg dat al je links gaan naar links die geoptimaliseerd zijn voor mobiele weergave. Ook hier dus: geen grote afbeeldingen, niet te zware content en geen onnodige banners of reclame.

Ook hier geldt weer: mobiel is koning. Heel veel mensen lezen mail op hun mobiel. Zorg dus voor korte, snelle e-mails, ook als het geen marketingtool is. Het liefst snijd je per mail één onderwerp aan en kom je snel ter zake. Een mail is gewoon geen brief, dus alle ballast mag er best uit.

En als laatste: weet wanneer jouw doelgroep een mailing het vaakst opent en deze de meeste conversie heeft. Wanneer klikken mensen het meeste door? Wanneer lezen ze de hele nieuwsbrief of mailing door? Je kan dit (laten) testen door A/B-tests uit te voeren via systemen.

Print Friendly, PDF & Email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *