Schema: een blog schrijven in negen stappen - Letters and Concepts
+31 35 77 232 77
dominique@lettersandconcepts.nl

Schema: een blog schrijven in negen stappen

Een blog schrijven… er is bijna niets waar mensen die werkzaam zijn in marketing en contentmanagement meer tegenaan hikken dan dat. Ik merk het elke dag weer. Een Facebook-post, 140 tekens voor Twitter, alles schudden ze redelijk snel uit hun mouw inmiddels, maar een long read of een gedegen stuk tekst is een ander verhaal. Het lijkt erop alsof er eigenlijk te weinig tijd voor is. 

Leg je blog weg
Blogs hoeven niet in een uur klaar te zijn. Natuurlijk is het mooi als het wel zo is, maar het is zelden de werkelijkheid. De afgelopen jaren heb ik in kaart gebracht wat ik zie gebeuren bij mijn klanten in het blogproces. Op basis daarvan heb ik onderstaand stroomschema gemaakt.

Stap 3 in het proces is waarschijnlijk de belangrijkste: je draft wegleggen en vervolgens weer oppakken. Dat laatste is meteen ook weer het moeilijkste onderdeel. Er is altijd wel wat anders te doen. Maar doe het, en stap 4 komt vanzelf!

Series doen het goed
Een serie ontstaat vaak tijdens het bloggen zelf. De schrijver van het blog bedenkt nog zoveel dingen die er ‘eigenlijk ook in horen’, dat ik vaak bij het lezen denk: dat had een complete serie kunnen zijn, jammer dat al die dingen nu zo weggestopt zitten. Bloggers bescherm jezelf: een blog gaat over een enkel aspect. De rest is een ander blog waard. Goed voor de lezer, goed voor de content, goed voor de flow!

Print Friendly, PDF & Email
Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someoneShare on Google+

Leave A Comment