Het lijkt nog wat in de kinderschoenen te staan. Je kan alleen nog maar zoeken in de taal waarop je Facebook ingesteld staat. Als je dus in het Nederlands een loodgieter zoekt, terwijl Facebook in het Engels met je communiceert is het enige wat werkt dat je zoekt op Plumbers. Of je taalinstellingen aanpassen natuurlijk.
Toch heeft Facebook Services wel een goede insteek. Je ziet meteen welke zaak of service de meeste aanbevelingen krijgt en welke het beste is, of in ieder geval volgens de Facebookgebruiker. En je kan echt op heel veel zoeken. Plaatsen worden wel meegenomen, dus bijvoorbeeld zoeken op jachthavens in Stavoren of Markten in New York levert leuke resultaten. Een reisgids op basis van user experience zit in je achterzak.
Een minpuntje: ik denk dat zo’n 70% van de bedrijven niet helemaal goed is ingedeeld in de goede categorie. Omdat het niet kan (er is nog geen categorie die hun werk het beste beschrijft) of omdat de eigenaar geen idee heeft dat hij/zij dat kan veranderen. Zoeken op naam gaat niet, helaas.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen van deze dienst gebruik gaan maken. En heb een bedrijf, horecazaak of lever je diensten? Dan is het zaak om heel snel je Facebookpagina te optimaliseren.