Interculturele communicatie

De invloed van culturen op communicatie, het overbrengen van een boodschap, wordt steeds groter. De wereld is onder invloed van technologie steeds kleiner geworden, maar mensen gebruiken hun eigen context nog altijd als uitgangspunt. Logisch, maar ook wel de moeite waard om aandacht aan te besteden. In de samenleving, maar ook zeker binnen organisaties is nog een hoop te winnen op dit gebied.

Met mijn achtergrond in culturele antropologie (met een focus op de multiculturele samenleving en branding) en journalistiek heb ik een goed overzicht in wat mogelijk is om communicatie beter te laten verlopen, kloven te overbruggen, maar ook verbindingen sterker te maken. Hierbij komen theoretische kennis en praktische cases die ik in mijn werkzame leven bij multinationals en kleine organisaties ben tegengekomen goed van pas.

Natuurlijk is elke situatie anders, en daarom kom ik ook bij jouw organisatie advies op maat geven. We kijken hierbij bijvoorbeeld naar:

  • Doel van de boodschap
  • De ontvangende doelgroep
  • De manier waarop de doelgroep ‘luistert’
  • Contextuele invloeden op de booschap

Wil je meer weten, een vrijblijvende afspraak maken of heb je vragen? Mail of bel even en we kijken meteen naar de mogelijkheden.