Communicatie, Storytelling

Voor jou gelezen: Change the Script

change the scriptIn organisaties is voortdurend verandering gaande. Vaak verpakt in prachtige powerpoints, grafieken en verslagen waar iedereen meteen – of als het toch wel interessant is – uiteindelijk toch wel van in slaap valt. Deze manier van presenteren doet geen goed aan wat het doel echt is: het waarom tot leven wekken, zorgen voor inspiratie, veranderingen die een waarom hebben en die vernieuwing stimuleren. Theo Hendriks schreef ‘Change the Script’, wat mij betreft de must-have van deze zomer voor elke manager, organisatiedeskundige of zelfstandige die zo af en toe of vaker tegen weerstand aanloopt of veranderprocessen moet begeleiden.

Hendriks geeft in Change the Script niet zomaar een overzicht van wat mogelijk is, wat werkt of wat niet werkt: hij laat zien wat het goed doet op de werkvloer, geeft je de kans om met behulp van de kracht van verhalen verandering in gang te zetten. En hij laat je begrijpen waarom verhalen nu eigenlijk zo belangrijk zijn, waarom ze duiden, visualiseren en wat de structuur is achter verhalen door verschillende klassieke vormen van verhalen te behandelen: visieverhalen, transitieverhalen en transformatieverhalen. Ook leuk zijn de kleine schaduwopdrachten die je aan het denken zetten na elk hoofdstuk, zodat je al je heldere momenten alvast verzameld hebt voor later.

Als je dit boek uit hebt, moet je nog steeds zelf, of met je verhalenverteller binnen de organisatie aan de gang. Maar het gaat je helpen, zonder meer, om meer vooruitgang te boeken, meer inzicht te krijgen in de kenmerken en componenten van een veranderverhaal en sneller resultaat te behalen door weerstand beter te managen.

Voor wie? Managers, organisatiedeskundigen en zelfstandigen die werken met verandertrajecten.
Wat bereik je? Een ruime visie op hoe je verhalen in kan zetten in organisaties.
Wat investeer je? 20 euro

Print Friendly, PDF & Email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *